Kind en school
Na jaren als groepsleerkracht in het onderwijs te hebben gewerkt, weet ik hoe het er op school en in de klas aan toe kan gaan. Ik kom in mijn praktijk regelmatig kinderen uit groep 7 en 8 tegen die zich in de groep onveilig voelen en daarin een bepaalde onwenselijke positie hebben die ze niet willen, maar tegelijkertijd niet kunnen veranderen.
Ik help het kind, in samenwerking met de ouders en de school, de basisschooltijd zo fijn mogelijk door te komen, daarbij werkend vanuit kwaliteiten, om daarna het middelbaar onderwijs vol vertrouwen tegemoet te zien.
Een kind of puber, waarbij de school niet aansluit bij de manier waarop het leert, help ik door te kijken welke leerstrategie bij het kind past en wat het daarvoor nodig heeft. Ik betrek de school en ouders hierbij.
Een kind of puber die bang is om fouten te maken, onderpresteert, angst heeft om voor de groep een presentatie te houden, die leer ik anders te denken door middel van cognitieve therapie waardoor het zelfvertrouwen groeit en de angst afneemt.